Tulevaisuutta sukuseuran toiminnalle

13.4.2021

Sukuseuran julkaisema Pyällyspuu on kaikille suvun ihmisille avoin foorumi. Koettakaa vielä saada suvun ihmisiä innostumaan sukuseuran toiminnasta. Se toisi vaihtelua ja uutta tulevaisuutta koko sukuseuran toiminnalle.

Kevät 2021 on jo pitkällä ja jokavuotinen Pyällyspuu-lehti on jälleen viime silausta vailla.

Viime silauksella tarkoitan Pyällyspuu-materiaalin, taitettujen sivujen siirtymistä Terhi taittajalta painotaloon.

Oman osani juttujen kerääjänä, sivujen kokoajana ja taittoon lähettäjänä olen tehnyt tänäkin vuonna. Lähes entisellä vapaaehtoisen työpanoksella.

Lehtitoimikunta, joka koostuu sukuseuran hallituksen jäsenistä on tehnyt oman osansa myös tarinoiden kerääjinä ja juttujen kirjoittajina.

Jatkossa olisi hyvä, jos kaikki suvun ihmiset innostuisivat ja tuottaisivat Pyällyspuu-lehteen ja kotisivujen tarinapalstalle omia tarinoitaan. Juttuja Pyällyspuuhunkin on kerätty aina vuoden ympäri. Aktiivisimmat ovat saaneet tarinoitaan julkaistuiksi useana vuotena. Se ei toki ole aktiivisten vika, että heidän tekstejään on palstoilla vuosi toisensa jälkeen. Toivottavast he omalla esimerkillä inspiroivat myös seuraavaa sukupolvea tulemaan mukaan sukuseuraan.

Ottakaa läheisiänne kesän aikana jututettaviksi ja koettakaa saada ensi vuodelle jälleen uusia kertomuksia ja kuvia Haveristen sukutarinoista ja heidän jälkeläistensä elämäntapahtumista.

Pyällyspuu on ollut ja on avoin foorumi meille kaikille, jotka vaan rohkenemme edes pikkuriikkisen laittaa itseämme likoon sukuseuran -ja tutkimuksen puitteissa. Omia havaintoja, mietteitä  on mahdollisuus tuoda esille omassa Pyällyspuu-julkaisussa. Kerää rohkeutesi ja tule kehittämään sukuseuran toimintaa. Huonommassakin touhussa kuin sukuseuran puitteissa ihmisen aika tuppaa helposti menemään.

Yritetään välttää turhanaikaista riitelyä edes oman suvun kesken. Sitä kun sentään maailma on tulvillaan. hmiset jo koronan aiheuttamien hiljaiselon jälkeen kärsivät muutenkin.

Iloitaan nyt aurinkoisista päivistä, keväästä, kevään Pyällyspuusta ja tulevasta kesästä.

Rokotuksia ja laumasuojaa odotellen.

Anu Piironen