Jättiläistenmaahan tutustuminen

1.8.2020

Jättiläistenmaahan lähtivät Sukuseuran juhlista Anu Piironen, Harri Haverinen ja Liisa Haverinen, kuva satunnainen kulkija.
Vaaramaisemaa Jättiläistenmaassa, kuva Anu Piironen
TaikaHotelli Vaaran laella, kuva Anu Piironen
Taidetta Taikahotellin pihalla Jättiläistenmaassa, kuva Anu Piironen.

Harri Haverinen Haveristen kesäpäivillä lauantaina, 25.7.2020 oli mahdollisuus soutaa Suomen suurimmalla kirkkoveneellä, käydä Haveristen muistolaatalla tai käydä Jättimaassa.

Jättiläisten maahan tutustuminen

Harri Haverinen

Me, Liisa, Anu ja Harri lähdimme käymään Jättimaassa. Menimme autolla opistolta. - Ensin kuitenkin kävimme katsomassa kirkkoveneen liikkeellelähtöä. Keli oli hyvinkin tuulinen, ja ennusteessa oli vesisadetta. - emme kastuneet, ja venekin lähti hyvin liikkeelle.

Sitten autoilimme Jättimaahan. Se sijaitsi huomattavalla vaaralla (jopa voisi sanoa tunturi). Autolla sai kivuta pienen hetken huipulle päästäkseen. Menimme ensimmäisenä näköalatasanteelle, jossa oli hulppeat metsä-ja järvimaisemat, Jes!

-samalla kävelyllä näimme, ja luimme Kainuun alueen kiviesiintymisistä.

Me siirryimme korkeimmalle kukkulalle, jossa sijaitsi hotelli. Ravintolasta on hienot maisemat! Sieltä saa vuokrattua mökkejä näköalamaisemilla, joita kävimme ihastelemassa vierestä.

Hotellin yhteydessä on vaaran ylin tornitasanne, josta näkee parhaiten joka ilmansuuntaan! - menimme sinne, ja otimme sieltä myös jonkin valokuvan muistoksi.

Kävimme uudestaan vielä ravintolassa, jossa sen ylläpitäjä kertoi positiivisella tavalla paikallisuudesta, ja jätti-ihmisten historiasta.

Olipas hieno reissu tutustua huomattavaan nähtävyyteen!

Harri Haverinen