Elekee ennee miettiä vuan tulukee Kesäpäiville Paltamoon

21.7.2020

Kesämaisemia.
Kukkia.
Siellä se lintu istuu ja muuten myös laulaa.

Korona-kesästä huolimatta elekee ennee miettiä. Tulukee Kesäpäiville Kainuun kansanopistolle Paltamoon ensi viikonloppuna, lauantaista 25.7. sunnuntaihin 26.7.2020 asti. Myökiin männään hallituskerman, siis Veikon, Martin, Martan, Reinon ja Maunon kanssa.

"Vielä on kesää jäljellä, vielä voit löytää ystävän", lauletaan eräässä kauniissa laulussa.

Vielä on myös Haveristen suvun Kesäpäivät pitämättä. Kesä on jälleen mennyt niin nopsaan, että sukukokoukseen on vain neljä yötä.

Kesäpäivät alkavat Kainuun opistolla Paltamossa, lauantaina 25.7. ja päättyvät sunnuntaina 26.7.2020.

Kesäpäivillä oman suvun jäsenistä löytyy arvatenkin ystäviä, joiden kanssa voi vaihtaa ajankohtaisia kuulumisia vaikka maskit kasvoilla, pelata pihapelejä, nauttia Kainuun kansanopiston antimista ja ympäristöstä. Vieraampien sukulaisten kanssa voi koettaa muistaa kahden metrin turvavälit.

Käsipesut, kosteuspyyhkeet ja tarvittaessa kasvomaskit kuuluvat ajanhenkeen. Pakkaile niitä mukaan hyväntahdon ja hyväntuulen lisäksi ja eikun menoksi Kainuun opistolle, Haveristen sukujuhlille - Paltamoon tietenkin.

Korona-kesästä huolimatta elekee ennee miettiä. Tulukee Kesäpäiville. Myökiin männään Veikon, Martin, Martan, Reinon, Maunon ja muitten immeisten kanssa.

Toisten kun pittää männä korona-aikaan oikeisiin töihinnii. Vieläpä covid19-viiruksen uhallakkii. Vuan myö lommaillaan nyt ja seurustellaan oekeen sukulaisten kanssa. Kaakasesti, ettäältä ja kuitennii lähellä. Kaks metriä kun ei OO ies harjanvarren mitta.

Savolainen jalakapalloilija sanos: "Naatitaan vuan ee laakasta" ja suattasi lisätä loppuun, että ei laakasta ainakkaan viiruslinkoo. :-)

Nähhään ihan näenä aekoena. Siis ens laavantaina puolen päevän puhteilla.

Terkuin Anu Piironen/ Haveristen sukuseura ry