PYÄLLYSPUU61/2018 viimeistelyssä

13.4.2018

Lumen ja jään sulamisen aikaan on Pyällyspuu-lehti viimeistelyä vaille valmis.
Kevättalvea.
"Aurinko, aurinko lettuja paistaa."

Haveristen sukuseuran Pyällyspuu-lehden 61.numero, armon vuonna 2018 on viimeistelyä vaille valmis. Julkaisu ilmestyy lukijoiden koteihin vappuviikolla.

Talvi on näyttäytynyt kauniina. Aurinkoa, lunta ja mukavaa talvisäätä on riittänyt talviulkoiluun kiitettävästi. Olen jälleen päässyt kevääseen ja ajatukset ovat askaroineet jo pitkään sukuseuran Pyällyspuu-lehden parissa. Pyällyspuuhun on tullut suvun ihmisiltä mukavasti tarinoita. Heille suuret kiitokset. Kivoja perheenlisäysasioita, ikämiesten synttäreitä, mietteitä, muisteluja, matkakertomuksia ja muuta. Sukuseuran hallitus on kokoontunut ja olen saanut myös yhdistystoimintaan liittyvät asiakirjat Pyällyspuussa julkaistaviksi. Hallitus Reino hiihteli tuhannen kilometriä ja sivakoi suvun lehteen hiihtouutisjuttujen juuret.

Haveristen Kirja II työstävät Veikko ja Esko Haverinen ovat tehneet pitkää päivää kirjaprojektin kanssa. Voimia heille edelleen, että saavat sukukirjan markkinointiin. Asiasta enemmän myös Pyällyspuu-lehdessä.

Haveristen suvun kesäjuhla on Kiteellä 28.-29.heinäkuuta 2018. Juhlainfo ohjelmineen on myös luettavissa kevätnumerossa.

Lämpimät kiitokset kaikille kirjoittajille. Erityisen suuret kiitokset Terhi Haveriselle, joka hioo jälleen Pyällyspuun sivut toiveideni mukaan ja asiallisesti. Hän jaksaa viilata pilkun paikkoja kiukustumatta.  :-)

Olen varma, että meidän mäkisillä mailla lumet sulavat ja kesä tulee lähes yhtäaikaa alkukesän Pyällyspuun kanssa.

Mukavia lukuhetkiä kaikille suvun jäsenille. Jospa heinäkuussa olisi tiedossa mukavia kohtaamisia oman suvun immeisten kanssa.

Päivä on jo pitkä ja ihanana valoisa.

Huhtikuun terkuin

Anu Piironen/Pyällyspuu61/2018