TOIMINTASUUNNITELMA 2014

10.5.2014

Retket, sukukokoukset ja tiedolliset selvitykset suvun vaiheista ja ihmisistä kuuluvat osana sukuseuran toimintaan.

TOIMINTASUUNNITELMA 2014

Haveristen sukuseuran toimintaa ohjaa seuran sääntöjen 2 §, jonka mukaan seuran tarkoitus on selvittää suvun perinteitä, edistää yhteenkuuluvaisuutta, järjestää yhteisiä kokouksia, sukupäiviä, retkiä, kursseja sekä kerätä ja arkistoida sukua koskevaa tietoutta. Lisäksi tietoutta sukuseurastamme ympäröivään yhteiskuntaan lisätään.

Sukuseuran vuosikokous ja kesäpäivät pidetään Hotelli Aulangolla 26.7- 27.7.2014. Sukuseuran toimintatapaa on muutettu kokeiluluonteisesti niin, että ns 2 päiväisiä kesäpäiviä vietetään vain joka toinen vuosi. Vuosikokouksia pidetään sääntöjen mukaisesti joka vuosi kuten nyt tapahtuu.

Hallitus kokoontuu vähintään tarpeen mukaan toimeenpanemaan sukukokouksen päätöksiä. Hallituksen jäsenten määrä on pudotettu sääntöjen määräämälle alarajalle. Nyt on 6 jäsentä ja puheenjohtaja.

Sukuseuran jäsenrekisteriä ylläpidetään perinteiseen tapaan ja jäsenistön määrää pyritään kaikin tavoin lisäämään.

Sukuseuran arkistoitava materiaali pyritään sijoittamaan Kuhmon kirjastoon ja hanketta varten aloitetaan tarvittavat toimenpiteet, arkistonhoitajan valinta ja materiaalin kokoaminen.

Liikunnallinen sukukuntamme järjestää perinteisen Havercup 2013 tennistapahtuman, lisäksi kaikenlaiseen liikunnalliseen toimintaan osallistutaan mahdollisimman monimuotoisin tavoin.

Tiedotustoiminnassa jatketaan Pyällyspuu-lehden julkaisua, johon pyydetään yhä useampaa seuran jäsentä tuomaan oman rikkaan artikkelipanoksensa. Lehden toimitus on nyt koeluoteisesti kerran vuodessa (keväällä) vähäisen artikkelimäärän vuoksi. Lehden kokoa pyritään samalla kasvattamaan.

Haveristen sukuseuran kotisivuja hyödynnetään entistä enemmän sähköisen tiedonkulun levittämiseen sukukunnan keskuudessa ja kirjallisen materiaalin arkistoinnissa. Internet sivuille suunnittelemme sukukunnastamme kertovaa kuvagalleriaa. Kehitetään jäsenistön sähköpostiosoitteiden keräämistä.

Sukuseuramme kirjasarjan seuraavia osia edistetään.

Tulevien vuosien retkisuunnitelmia kartoitetaan menneiden vuosien tapaan. (Esko Haverisen)