Kevään 2018 PYÄLLYSPUU

28.4.2018

Pyällyspuu61/2018 alkuperäisessä asussaan maaliskuussa 2018.
Pyällyspuu61/2018 painotalossa painettuna ja uunituoreena. Sukulehti ilmestyi huhtikuussa, viikon 17 lopulla, kun viimeiset lumet ja jäät ovat maisemasta sulamassa.
Kurki on saapunut pesimispaikoilleen.

Haveristen sukuseuran lehti Pyällyspuu ilmestyi luettavaksi viikon lopulla. Kiitokset kaikille sukulaisille, jotka jaksoivat kertoa matkakertomuksiaan, synttäritarinoitaan, perhejuhliaan ja jakaa monia mietteitään sukuseuran lehdessä julkaistavaksi. Lehtemme on hieman littoisempi kuin edellisvuotena, mutta edelleen laadullisesti korkeatasoinen. Vuoden2019 Pyällyspuuta ajatellen toivon, että lähetätte lehteen tarkoitettuja juttujanne ja kuvianne pitkin vuotta. Ainakin Kiteen kesäjuhlista heinäkuussa2018 pitäisi tulla niin monta tarinaa kuin on juhlissa kävijää. Lisänä kuvat, jotka kertovat omia tarinoitaan nekin.

Pyällyspuu lehteili tänä vuonna 28 sivun verran. Viime vuonna materiaalia tuli peräti 52 sivua. Sivumäärällä ei muuten ole merkitystä, mutta kertoo se hieman laimeasta osallistumisinnosta.

Sukuseuran lehti on mainio kanava jakaa perheen iloisia tapahtumia, omia muistoja ja ennenkaikkea jäsentää ja kehittää sukututkimusta.

Kevään Pyällyspuusta saa infon missä vaiheessa Haveristen Kirja ll -projekti on tällä hetkellä. Heinäkuun lopun kaksipäiväisistä sukujuhlista saimme myös Pyällyspuuhun tarkat selvitykset.

Jopa seuraavalle kesällekin on tullut jo alustava matkainfo, johon saatte sukulehden sivuilla perehtyä.

Pyällyspuussa on suvun vanhimman, 96 vuotiaan Juuso Haverisen haastattelu.

Kevään julkaisussa on juttua myös olympiahiihtäjä Iivo Niskasen valmentaja Olli Ohtosesta. Hän on isänsä Pentti Ohtosen kautta Haverisia.

Minttu Haffuerin ihanat blogimietteet ovat myös lehtemme sivuilla luettavissa. Kiitos siskonpojalle, joka sattumalta oli sattunut blogia lukemaan ja sain etsittyä blogistin sukulehteemme.

Tietenkin on ihana, että uusia sukupolvia syntyy Haverisen perillisille. Ihana perhepotretti Joel ja Anni Vatajan perheestä ilahduttaa varmaan monia lukijoita.

Hyvää kesää kaikille ja lämpimät kiitokset Terhi Haveriselle taiton viimeistelystä ja Mauno Haveriselle yhteyksistä painotaloon. Hän huolehtii it-vastaavana Pyällyspuun luettavaksi myös nettiin omille kotisivuillemme.

Mukavia lukuhetkiä lukijakirjoitusten ja asiakirjojen parissa. Toivottavasti tavataan kesäjuhlilla Kiteellä.  Jo silloin voit tuoda seuraavaa lehteä varten materiaalia tai lähettää sähköpostilla Pyällyspuussa ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseeni.

Hyvää kevättä ja rentouttavaa kesää sukulaisille toivotellen.

Anu Piironen/Pyällyspuu2018